Cuba Series Baru Family Mart ❤

CARA SHIP BARANG DARIPADA SHOPEE

Hi semua, dalam entry kali ini saya nak ajar cara untuk ship barang dari shopee. Kalau korang ada barang yang tak guna lebih baik jual je kan. Macam saya, saya suka baca komik , So, saya jual semua komik yang dah tak baca daripada buat sepah je lepastu kena marah dengan mak kan :'(

Firstly, korang kena ada account shopee. Pergi ke shopee centre 

Lepastu akan keluar semua maklumat order yang perlu di pos. sepatutnya barang akan ada di bahagian to  ship tapi disebabkan saya baru je pos barang tersebut , barang itu dah ada di bahagian shipping.
lepastu korang perlu print maklumat penerima, yang telah di sediakan oleh shopee. tapi dalam entry kali ini saya tak dapat nak tunjuk sebab saya dah print borang tersebut. lepas korang dah siap bungkus barang. Korang boleh pergi hantar barang di mana-mana cawangan pos laju yang berdekatan di rumah korang. 

    senang je kan. 


Okay, untuk balut barang ni, korang boleh beli plastik pos tu di pejabat pos laju. kalau tak silap 10 pcs size s rm untuk rm 2.





Comments